Οι οπαδοί των ομάδων: Αποκαλυπτικά στοιχεία από τους ακολούθους στα social media

Ένα ενδεικτικό στοιχείο για τα ποσοστά των οπαδών των μεγάλων ομάδων στην Ελλάδα προκύπτει από τους ακολούθους τους στα social media.

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ξεκινάμε με τις επίσημες σελίδες των ΠΑΕ. Στον βασιλιά των σπορ λοιπόν που είναι και το δημοφιλέστερο άθλημα στην Ελλάδα, ο Ολυμπιακός όχι μόνο είναι πρώτος, αλλά τα ποσοστά του είναι σαφώς πάνω από 40%, κάτι που έρχεται να επιβεβαιώσει τη θεωρία ότι η σχεδόν η μισή Ελλάδα είναι οπαδοί του Ολυμπιακού. Αξιοσημείωτη είναι η δυναμική παρουσία του ΠΑΟΚ που καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, ενώ μάχη για την τρίτη θέση δίνουν Παναθηναϊκός και ΑΕΚ. Αναλυτικότερα οι ακόλουθοι:

FACEBOOK:

Ολυμπιακός: 937.000
ΠΑΟΚ: 506.000
Παναθηναϊκός: 313.000
ΑΕΚ: 273.000
Άρης: 69.000


TWITTER:

Ολυμπιακός: 136.700
ΠΑΟΚ: 73.800
ΑΕΚ: 41.200
Παναθηναϊκός: 34.600
Άρης: 11.000



INSTAGRAM:

Ολυμπιακός: 500.000
ΠΑΟΚ: 278.000
ΑΕΚ: 206.000
Παναθηναϊκός: 198.000
Άρης: 112.000


ΜΠΑΣΚΕΤ

Στο μπάσκετ έχουμε ακούσει κάποιες φορές να αποκαλείται ο Παναθηναϊκός ως η μεγαλύτερη ομάδα που πέρασε ποτέ από τον ελληνικό ομαδικό αθλητισμό. Και όμως ακόμα και στο άθλημα που διέσωσε σε μεγάλο βαθμό τον Παναθηναϊκό της τελευταίας 20ετίας, η πρωτιά των ακολούθων δεν αλλάζει. Ναι μεν το τριφύλλι κερδίζει την 2η θέση από τον ΠΑΟΚ, αλλά η κορυφή ανήκει στον Ολυμπιακό και στα τρία μεγάλα social media.
Αναλυτικότερα οι ακόλουθοι:

FACEBOOK:

Ολυμπιακός: 395.000
Παναθηναϊκός: 381.000
ΠΑΟΚ: 72.000
ΑΕΚ: 63.000
Άρης: 35.000


TWITTER:

Ολυμπιακός: 104.200
Παναθηναϊκός: 101.100
ΠΑΟΚ: 16.200
ΑΕΚ: 13.200
Άρης: 8.310


INSTAGRAM:

Ολυμπιακός: 214.000
Παναθηναϊκός: 203.000
ΑΕΚ: 54.200
ΠAOK: 44.700
Άρης: 26.900

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ

Φυσικά τα στοιχεία αυτά δεν μεταφράζονται απόλυτα σε οπαδούς ομάδων. Υπάρχουν για παράδειγμα δημοσιογράφοι που ακολουθούν τους επίσημους λογαριασμούς όλων των ομάδων για να ενημερώνονται για τις ανακοινώσεις τους. Ωστόσο είναι ένα ακόμα εργαλείο που μπορεί να δώσει ένα στίγμα για την επιρροή των μεγάλων ομάδων, όπως συμβαίνει και με την κυκλοφορία των αθλητικών εφημερίδων όπου υπάρχει επίσης κυριαρχία των εφημερίδων που πρόσκεινται στον Ολυμπιακό.

Σίγουρα πάντως αυτά τα δεδομένα είναι πιο σοβαρά σε σχέση με τους πανηγυρισμούς που είδαμε το καλοκαίρι, επειδή ο αγώνας ΠΑΟΚ-Ριέκα είχε μεγαλύτερη τηλεθέαση στην κατηγορία δυναμικού κοινού συγκριτικά με τον αγώνα Ολυμπιακός-Σλόβαν (που μεταδιδόταν και από τη Nova και ήταν ούτως ή άλλως πρώτο στην τηλεθέαση στο γενικό κοινό).

Σχόλια