Ανάλυση: Το πανό «free the boys», η υποκρισία και οι «πράσινοι ινστρούχτορες»

 

H Αθλητική διαπλοκή δεν μπορούσε να αφήσει ασχολίαστο το ζήτημα που ανέκυψε μετά την ανάρτηση του πανό «Free the boys» (με το σήμα και τα χρώματα των «Bad Boys Blue» της Ντιναμό Ζάγκρεμπ), στο πέταλο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, πριν την έναρξη του αγώνα Παναθηναϊκού-ΑΕΚ το βράδυ της περασμένης Δευτέρας (25/09).

Καταρχάς, ξεκαθαρίζουμε ότι ως Αθλητική διαπλοκή, δεν ανήκουμε στο οπαδικό κίνημα. Αρθρογραφούμε ερασιτεχνικά στο παρόν blog, καθώς και στη στήλη μας στο Gavros.gr και έχουμε παρουσία στα social media με την επίσημη σελίδα μας στο Facebook, αλλά και με τον λογαριασμό μας στο Twitter.

Συνεπώς, από τη μεριά μας καταδικάζουμε κάθε μορφή βίας, είτε αυτή προκαλεί υλικές ζημιές, είτε τραυματισμούς ανθρώπων, είτε θανάτους. Δεν είμαστε υποκριτές για να καταδικάζουμε μόνο «τα σκηνικά που οδηγούν σε θάνατο», αλλά να κάνουμε ρομαντικές αναφορές στο «παραδοσιακό, χεράτο ξύλο» και να καταδικάζουμε τη βία, «ρίχνοντας κλεφτές ματιές σε σκηνικά για να ικανοποιηθούμε ενδόμυχα», όπως δηλώνουν κάποιοι άλλοι. Θα σας εξηγήσουμε όμως αναλυτικά τι εννοούμε.

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ, Η ΖΩΗ ΣΆΣ ΕΚΔΙΚΕΙΤΑΙ

Αυτή η σελίδα έχει γράψει επανειλημμένα ότι η ζωή εκδικείται πάντα τον Παναθηναϊκό με τον πιο σκληρό τρόπο για τα ψέματα και τα αφηγήματα, είτε των οπαδών του, είτε των δημοσιογράφων του, είτε των ανεπίσημων εκφραστών του. Το έχουμε διαπιστώσει επανειλημμένα στα αγωνιστικά και τα παρασκηνιακά, το διαπιστώνουμε και στα οπαδικά.

Έλεγαν «ποτέ ξανά πρωτάθλημα στον Πειραιά» και τελικά τα πρωταθλήματα στο ποδόσφαιρο έγιναν 22-2 υπέρ του Ολυμπιακού. Φόρεσαν στις αθλήτριές τους μπλουζάκια με το χουλιγκανικό σύνθημα «Τσο και λο» και ακολούθησε η δυναστεία Μαρινάκη-Κουντούρη στον ερασιτέχνη, το σερί 50-0 στις νίκες και οι 100-9 τίτλοι. Μιλούσαν για «λευκές πετσέτες» στο μπάσκετ και τελικά ακολούθησε το 16-1 του Ολυμπιακού με 5/5 τίτλους μετά τον Βασιλακόπουλο.

Το ίδιο ακριβώς συνέβη και σε οπαδικό επίπεδο. Εδώ και 15 χρόνια, είχαν στήσει το παραμύθι των «γαύρων δολοφόνων» μετά την ενέδρα των οπαδών του Παναθηναϊκού στους οπαδούς του Ολυμπιακού στη Λεωφόρο Λαυρίου της Παιανίας το 2007. Η σπέκουλα έφτασε όμως στο απόγειό της πριν από λίγους μήνες, όταν η Θύρα 7 αποχαιρέτισε με πανό ένα μέλος της που είχε καταδικαστεί για εκείνη την υπόθεση και έφυγε από τη ζωή. Ένας απλός αποχαιρετισμός που πήρε τερατώδεις διαστάσεις.

Ξεκίνησαν και πάλι τα γνωστά «ξεράσματα» για τους «δολοφόνους», για τους «δύο διαφορετικούς κόσμους», και φυσικά το πούλημα ηθικής και ρομαντζάδας. Ατάκες όπως «υπάρχουν δύο ειδών άνθρωποι, οι γαύροι και οι υπόλοιποι» ή «ας γίνει ό,τι θέλει το παιδί μου, αρκεί να μην γίνει γαύρος», μας έκαναν να φλερτάρουμε με τον καρκίνο στα μάτια.

Η ζωή τα έφερε έτσι όμως που πλέον είστε στιγματισμένοι από όλη την κοινωνία. Τα παραμύθια σας εκτέθηκαν από την πραγματικότητα. Και δεν είμαστε εδώ για να καταδικάσουμε κανέναν για τις πράξεις του (αυτό είναι δουλειά της Δικαιοσύνης), ούτε για να κρίνουμε πολιτικές του απόψεις, όσο ακραίες και αν είναι. Όμως την υποκρισία σας θα την κολλήσουμε στον τοίχο.

Για αρχή, ρίξτε μία ματιά στη φωτογραφία που ακολουθεί. Πάνω από το πανό που ζητούσε λευτεριά στους προφυλακισμένους για τα γεγονότα της Ν. Φιλαδέλφειας, βρίσκεται η φωτογραφία του Μιχάλη Φιλόπουλου, ο οποίος είχε χάσει τη ζωή του σε οπαδικό συμβάν το 2007!

Η αντίφαση και η υποκρισία σε όλο το μεγαλείο τους!

Οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν, ανάγκασαν πάντως κάποιους να απολογηθούν και κάποιους άλλους να πάρουν θέση, πέφτοντας σε αντιφάσεις. Θα δούμε την ανακοίνωση του συνδέσμου της Θύρας 13 στα δυτικά προάστια, τα όσα έγραψαν σε δημόσιες αναρτήσεις δύο γνωστές «πράσινες» σελίδες του διαδικτύου (το προφίλ του Αριστοτέλη Μπενόγλου και η σελίδα του Θοδωρή Μαραγκουδάκη), αλλά και τη στάση του SDNA.

1. WEST 13 BLOCK

Ένας από τους μεγαλύτερους συνδέσμους της Θύρας 13, το «West13block», τοποθετήθηκε χθες στα social media, αναφέροντας τα εξής:

Η συγκεκριμένη ανακοίνωση εκδόθηκε μετά τις αντιδράσεις και την κατακραυγή ακόμα και από μερίδα φιλάθλων του Παναθηναϊκού και «πράσινα» ΜΜΕ. Το ύφος είναι απολογητικό, κρύβεται πίσω από την Παιανία 15 χρόνια μετά, ενώ χωρίζει τους Παναθηναϊκούς σε «βαζέλες και μη», παραπέμποντας σε όσους φίλους της ομάδας καταδίκασαν δημόσια το πανό, (αλλά πιθανότατα και στους Βέργη/Κεφαλογιάννη για τα άρθρα τους στο SDNA), ενώ στο τέλος έκανε αναφορές ακόμα και για τη χθεσινή διαιτησία!

Εστιάζουμε στη δεύτερη παράγραφο: «Το μόνο που ζητάμε και θα ζητάμε, είναι λευτεριά στους οπαδούς».

Άρα λοιπόν, με αυτή τη λογική, θα ζητούσατε λευτεριά και στους οπαδούς του Ολυμπιακού που δικάστηκαν για τα γεγονότα της Παιανίας το 2007; Οπαδοί δεν ήταν και εκείνοι; Λησμονείτε πόσοι από αυτούς σύρθηκαν άδικα και ταλαιπωρήθηκαν επί χρόνια μέχρι να αθωωθούν; Λησμονείτε ότι κανένας «πράσινος» δεν συνελήφθη, ούτε δικάστηκε, παρότι αποδείχθηκε στο δικαστήριο ότι τα επεισόδια προκλήθηκαν από οπαδούς του Παναθηναϊκού;

2. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΜΠΕΝΟΓΛΟΥ

Όμως η αναφορά της ανακοίνωσης του «West13block» σε «βαζέλες που κράζουν τη Θύρα 13», μας δίνει την ιδανική αφορμή να στραφούμε λίγο σε κάποιους που χθες καταδίκασαν το συγκεκριμένο πανό.

Χαρακτηριστικότερη είναι η περίπτωση του Αριστοτέλη Μπενόγλου.

Ο Μπενόγλου αρχικά σχολίασε καταδικάζοντας το πανό, μετά είπε ότι θα κάνει συμπληρωματική ανάρτηση, στη συνέχεια είπε ότι δεν χρειάζεται να κάνει τη συμπληρωματική ανάρτηση και τελικά έκανε τη συμπληρωματική ανάρτηση (αυτό ακριβώς, τίποτα άλλο).

Πράγματι όμως, στάθηκε απέναντι, με δημόσιο post στο προσωπικό του προφίλ στο Facebook, με αποτέλεσμα να δεχτεί πλήθος επικριτικών σχολίων από οπαδούς του Παναθηναϊκού.

Αξίζει όμως εδώ μία εισαγωγή. Ο ίδιος άνθρωπος, με παλαιότερο άρθρο του στο SDNA, έχει αναφέρει τα εξής:


Άρα λοιπόν, ο κ. Μπενόγλου έχει αναφερθεί κατά το παρελθόν με ρομαντικές περιγραφές στο «χεράτο ξύλο» των 80s και έχει δηλώσει ότι κρυφοχαίρεται, όταν οι χούλιγκανς της ομάδας του τύχει να επικρατήσουν σε χουλιγκανικό «σκηνικό», παρότι ζούμε στα 20s και αυτό δεν έχει την υποτιθέμενη ρομαντική χροιά του παρελθόντος.

Κάπου εδώ, μπαίνουμε στην ουσία των αντιφάσεων.

Προχθές, ο Μπενόγλου έλεγε το ορθό, ότι δηλαδή δεν έχει σημασία αν ο ένοχος για το φόνο του οπαδού της ΑΕΚ, είναι οπαδός του Παναθηναϊκού.

Χθες όμως, το μπιφτέκι γύρισε και ο Μπενόγλου εστιάζει στο «ποιοι είναι οι πραγματικοί ένοχοι για να σταματήσει η προπαγάνδα». Αυτό δηλαδή που θεωρούσε αδιάφορο λίγες ώρες πριν:

Εν τέλει, από εκεί που ήταν πληγωμένος, τώρα απλώς διαφώνησε με την περίσταση και τον τρόπο ανάρτησης του πανό. Άρα, σαν να λέμε, όχι με το περιεχόμενό του, σωστά;


Αν ήταν σε άλλη περίσταση και με άλλο τρόπο, δεν θα μας πείραζε τόσο δηλαδή; Δεν θα μας πλήγωναν οι κολεγιές με τους ναζί; Το θέμα είναι η συγκυρία και ο τρόπος ή η ουσία;

Πέραν της κωλοτούμπας, όταν λοιπόν γίνεται λόγος για «πραγματικούς ενόχους», διαπιστώνουμε μία έμμεση αμφισβήτηση για τη μέχρι σήμερα πρόοδο των ερευνών, τις συλλήψεις και τις προφυλακίσεις. Τι διαφορετικό έγινε προχθές στο πέταλο της Λεωφόρου; Κάποιοι ζήτησαν «λευτεριά στα αγόρια», γιατί προφανώς θεωρούν ότι είναι αθώα.

Αν κάποιος υπαινίσσεται λοιπόν ότι δεν έχουν συλληφθεί ακόμα «οι πραγματικοί ένοχοι», σε τι διαφέρει από το πανό; Γιατί να το καταδικάσει λοιπόν; Μόνο για ιδεολογικούς λόγους; Το ζήτημα δηλαδή είναι η πολιτική ιδεολογία των BBB που ενόχλησε τον Μπενόγλου ή τα γεγονότα της Ν. Φιλαδέλφειας καθεαυτά;

Και ας κάνουμε μία υπόθεση εργασίας: Έστω ότι αποδειχθεί ότι ο υπεύθυνος για το χαμό του οπαδού της ΑΕΚ ήταν συνοπαδός του και τον σκότωσε από αμέλεια. Δεν το γνωρίζουμε, ούτε το υιοθετούμε, αλλά κάνουμε ένα υποθετικό σενάριο, καθώς έχει ακουστεί. Τι σημαίνει αυτό λοιπόν;

Ο θάνατος είναι το μοναδικό μελανό σημείο των γεγονότων της Ν. Φιλαδέλφειας;

- Η εισβολή των Κροατών δεν είναι μελανό σημείο;

- Τα επεισόδια δεν αποτελούν μελανό σημείο;

- Το «ξύλο» δεν αποτελεί μελανό σημείο;

- Αν τα επεισόδια δεν άφηναν πίσω τους θάνατο, αν ο Μιχάλης σωζόταν στην εντατική, αλλά υπήρχαν τραυματίες και υλικές ζημιές, δεν θα ήταν κάτι σοβαρό και καταδικαστέο;

Η κοινή λογική λέει ότι υπάρχουν δύο περιπτώσεις ανθρώπων σε ό, τι έχει να κάνει με τέτοιου είδους περιστατικά:

- Στη μία, κάποιος δηλώνει οπαδός/χούλιγκαν και τάσσεται υπέρ των «σκηνικών».

- Στην άλλη, είτε κάποιος είναι αγνός φίλαθλος, είτε απλός πολίτης ή δημοσιογράφος, καταδικάζει συλλήβδην αυτά τα περιστατικά, είτε έχουν νεκρό, είτε όχι! Δεν κρυφοχαίρεται σε τέτοιου είδους νίκες, δεν κάνει ρομαντικές αναφορές στο «χεράτο» ξύλο που έχει κανόνες, ούτε ενδιαφέρεται μεμονωμένα για τον ένοχο του φόνου, αδιαφορώντας για τους ενόχους της εισβολής και των λοιπών επεισοδίων.

3. ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ - «ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ»

Επόμενη στάση: Θοδωρής Μαραγκουδάκης. Δικηγόρος, οπαδός του Παναθηναϊκού, πρώην πρόεδρος του πολιτικού κόμματος «Παναθηναϊκό Κίνημα», υποψήφιος βουλευτής με το «ΜέΡΑ25» στις βουλευτικές εκλογές της 21/05/2023 και της 25/06/2023 και διαχειριστής της σελίδας «Παναθηναϊκός Συναγερμός» στο Facebook.

Στο ζήτημα με το πανό, ο Μαραγκουδάκης ακολούθησε ακριβώς αντίθετη στάση από τον Μπενόγλου. Αρχικά δεν ανέφερε τίποτα για το πανό, μετά είπε ότι δεν θέλει να σχολιάσει το παραμικρό και εν τέλει προέβη σε ανάρτηση.

Δίνουμε βάση σε δύο σημεία. Πρώτον:

Προσπερνάμε το γραμματικό/νομικό ολίσθημα («αποδείξαμε ότι οι ενδείξεις δείχνουν») και περνάμε στην ουσία: Γνωρίζει ο κ. Μαραγκουδάκης ότι ο υπεύθυνος για το θάνατο του οπαδού της ΑΕΚ, είναι συνοπαδός του αεκτζής; Προσοχή, δεν το αμφισβητούμε, ούτε όμως το υιοθετούμε. Αλλά πώς μπορεί να ισχυρίζεται κάτι τέτοιο όταν η ανάκριση βρίσκεται σε εξέλιξη; Και τι σημασία έχει αυτό ως προς τα λοιπά επεισόδια;

Υπάρχει όμως και συνέχεια:

Εδώ είναι το «ζουμί». Ο Μαραγκουδάκης λέει ότι ο οπαδός της ΑΕΚ που έχασε τη ζωή του στη Νέα Φιλαδέλφεια δεν ήταν ένα τυχαίο καλό παιδί, αλλά σχετικός με τα χουλιγκανικά.

Να λοιπόν που η ζωή τιμωρεί, αργά ή γρήγορα. Ο οπαδός του Παναθηναϊκού Μιχάλης Φιλόπουλος που έχασε τη ζωή του το 2007 στην Παιανία, δεν ήταν σχετικός με τα χουλιγκανικά; Ήταν ένα τυχαίο παιδί που έκανε βόλτα στη Λεωφόρο Λαυρίου και πήγαινε για καφέ ή συμμετείχε στην ενέδρα που έστησαν οι οπαδοί του Παναθηναϊκού στους οπαδούς του Ολυμπιακού, όπως ανέφερε η δικαστική απόφαση;

Άρα λοιπόν γιατί μας ενδιαφέρει αν ο οπαδός της ΑΕΚ ήταν ή όχι «σχετικός με τα χουλιγκανικά»; Εσείς δεν συκοφαντούσατε για χρόνια ολόκληρα το μεγαλύτερο οπαδικό κίνημα της χώρας, τη Θύρα 7, λόγω της υπόθεσης Φιλόπουλου; Σας ενδιέφερε ποτέ το αν ο Φιλόπουλος ήταν «σχετικός με τα χουλιγκανικά» και συμμετείχε σε «σκηνικά» ή όχι; Τώρα γιατί προτάσσετε τη σχετική ιδιότητα του Μιχάλη Κατσούρη;

Επίσης, ο κ. Μαραγκουδάκης υπήρξε κατά το παρελθόν πρόεδρος του πολιτικού κόμματος «Παναθηναϊκό Κίνημα» («ΠΑΝ.ΚΙ») . Όταν συνέβησαν τα γεγονότα της Νέας Φιλαδέλφειας πριν από λίγες εβδομάδες, είδαν το φως της δημοσιότητας συγκλονιστικά ντοκουμέντα, με βάση τα οποία, προβλεπόταν φιλοξενία των Κροατών χούλιγκανς στα γραφεία του «ΠΑΝ.ΚΙ.»:

Γιατί μέχρι σήμερα ο πρώην αρχηγός του κόμματος αυτού δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να σχολιάσει τις πληροφορίες αυτές; Δεν θα έπρεπε να καταθέσει δημόσια την άποψή του για την αναφορά στο κόμμα, του οποίου υπήρξε αρχηγός;

4. SDNA
Το γνωστό για τα «πράσινα» αισθήματά του, site SDNA, αναφέρθηκε χθες στο περίφημο πανό, καταδικάζοντας την ανάρτησή του με σειρά άρθρων. Χαρακτηριστικό, ήταν το άρθρο του Κώστα Κεφαλογιάννη. Όμως εμείς εστιάζουμε σε ένα σημείο:
Είναι ποτέ δυνατόν να αναρωτιέται ένας αθλητικός δημοσιογράφος αν η Θύρα 13 ήταν σύμφωνη ή όχι με ένα πανό που υψώθηκε στο πέταλό της στο γήπεδο της Λεωφόρου; Είναι σαν να ρωτάμε τον Κεφαλογιάννη αν είναι σύμφωνος με το κείμενο που υπέγραψε. Πρόκειται για μνημειώδη αναφορά και πραγματικά αναρωτιόμαστε πού εξυπηρετεί... Ψάχνει ελαφρυντικά;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Κλείνοντας, το συμπέρασμα είναι ότι όλα αυτά τα περί «διαφορετικών κόσμων με τον Ολυμπιακό», είναι υποκρισία που διασύρεται κάθε φορά από την ίδια τη ζωή με τον πιο σκληρό τρόπο.

Επίσης, δεν θα πρέπει κανείς να ξεχνάει ότι όλοι αυτοί που, κατα καιρούς, υψώνουν το δάχτυλο στους οπαδούς του Ολυμπιακού, όλοι αυτοί οι «ευαισθητοποιημένοι», όλοι αυτοί οι «διαφορετικοί», στηρίζουν ομάδες, στις κερκίδες των οποίων, έχουν καθυβριστεί κατά το παρελθόν, με τον πιο χυδαίο τρόπο, τα νεκρά παιδιά της τραγωδίας της Θύρας 7, παιδιά που δεν συμμετείχαν ούτε σε «σκηνικά», ούτε σε «πεσίματα», ούτε σε τίποτα.

Είστε τόσο «διαφορετικοί»...

Πατώντας εδώ, μπορείτε να διαβάσετε τη μεγάλη έρευνα της Αθλητικής διαπλοκής με αποκαλύψεις για τα γεγονότα της Παιανίας το 2007 («υπόθεση Φιλόπουλου»).

Σχόλια