Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα Gazzetta ένα θέμα το οποίο κάνει λόγο για οικονομική κυριαρχία του NFL (η λίγκα του American football στις ΗΠΑ) εις βάρος του UEFA Champions League και του Super Bowl (που είναι ο τελικός του NFL) εις βάρος του τελικού του Champions League.
Σε γενικές γραμμές έχουμε σε εκτίμηση την ιστοσελίδα Gazzetta και ιδίως τις αναλύσεις της σε διεθνή θέματα ή θέματα αθλητικής βιομηχανίας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ωστόσο θεωρούμε κατά την κρίση μας ανακριβή τα συμπεράσματα αυτού του θέματος.
ΕΣΟΔΑ NFL Vs ΕΣΟΔΑ CHAMPIONS LEAGUE
Το βασικό στοιχείο στο οποίο στηρίζεται το συγκεκριμένο αφιέρωμα είναι η διαφορά στα τηλεοπτικά έσοδα της λίγκας του NFL συγκριτικά με τη λίγκα του Champions League.
Πράγματι, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα δεδομένα για τη σεζόν 2018-2019, το Champions League είχε τηλεοπτικά έσοδα 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ το NFL για την ίδια χρονιά είχε έσοδα, 5 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή τα διπλάσια και παραπάνω. Μάλιστα το σύνολο των τηλεοπτικών και εμπορικών εσόδων της UEFA από το Campions League εκτιμήθηκε στα 2,8 δις ευρώ και για το NFL το αντίστοιχο ποσό που διανεμήθηκε έφτασε τα 8,8 δις δολάρια!
Ωστόσο πρέπει να ληφθεί υπόψη ένας βασικός παράγοντας:
Το NFL είναι η μοναδική σοβαρή διοργάνωση που αφορά το άθλημα του American Fοotball.
Δεν υπάρχει καμία άλλη δημοφιλής διοργάνωση για το δημοφιλέστερο άθλημα στις Ηνωμένες πολιτείες, δεν υπάρχουν ούτε τοπικά πρωταθλήματα, ούτε κύπελλα, παρά μόνο το κολλεγιακό πρωτάθλημα.
Το δε παγκόσμιο κύπελλο εθνικών ομάδων American football (IFAF World Championship) δεν έχει καμία σχέση με τη δημοφιλία του μουντιάλ στο ποδόσφαιρο ή ακόμα και του παγκοσμίου κυπέλλου ράγκμπι. Έχουν διεξαχθεί μόλις 5 τουρνουά μέχρι σήμερα. Αυτομάτως το NFL συγκεντρώνει όλα τα βλέμματα στις Ηνωμένες πολιτείες αναφορικά με το άθλημα.
Αντίθετα στο ποδόσφαιρο, δεν υπάρχει μόνο το Champions League. Υπάρχει το Europa League και υπάρχουν τα εθνικά πρωταθλήματα και κύπελλα. Μόνο η Premier League είχε τηλεοπτικά έσοδα τη σεζόν 2018-19 ύψους 2,85 δις ευρώ και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε τις διοργανώσεις των εθνικών ομάδων, όπως το Euro και το Μουντιάλ. Συνεπώς, αν αθροιστούν τα έσοδα αυτά, αφήνουν το NFL πολύ πίσω.
ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ CHAMPIONS LEAGUE
Στο άρθρο αναφέρεται ότι για παράδειγμα, τη σεζόν 2018-19 διανεμήθηκαν στις 32 ομάδες του NFL 8,8 δις δολάρια και κάθε μία από αυτές έλαβε 274 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 224 εκατομμύρια ευρώ.
Τα έσοδα των ομάδων του Champions League για την ίδια σεζόν, ήταν πράγματι λιγότερα:
Αυτός λοιπόν είναι ο λόγος που τα έσοδα του NFL είναι μεγαλύτερα από τα έσοδα του Champions League και όχι το εμπορικό δαιμόνιο των καπιταλιστών Αμερικανών ούτε κάποια υποτιθέμενη αποτυχία της ΟΥΕΦΑ που θα οδηγούσε σε ανάγκη για δημιουργία κλειστής ευρωπαϊκής Super League.
Το ίδιο άρθρο αναφέρει το εντυπωσιακό κόστος τηλεοπτικής διαφήμισης την ώρα του τελικού του super bowl. Και εδώ το σκεπτικό είναι ίδιο, καθώς είναι λογικό να υπάρχει υψηλό κόστος τηλεοπτικής διαφήμισης στην ώρα του μοναδικού τελικού που αφορά το άθλημα του American football. Αντίθετα στο ποδόσφαιρο υπάρχει πληθώρα τελικών, από τελικό Champions League, μέχρι τελικό Europa league, τελικό μουντιάλ και Euro μέχρι ντέρμπι πρωταθλημάτων και τελικοί κυπέλλων.
Το Champions League δεν παίζει μόνο του στο χώρο του ποδοσφαίρου. Παίζει μαζί με άλλες εθνικές και Ευρωπαϊκές διοργανώσεις καθώς και διοργανώσεις εθνικών ομάδων. Αν το Champions League ήταν η μοναδική διοργάνωση του ποδοσφαίρου, χωρίς εθνικά πρωταθλήματα και κύπελλα και χωρίς Μουντιάλ και Euro, τότε τα οικονομικά του δεδομένα θα προκαλούσαν αίσθηση σε όλο τον πλανήτη και θα άφηναν το NFL πολύ πίσω.
Ας πάρουμε ένα υποθετικό παράδειγμα: Ας υποθέσουμε ότι στο νησί της Μήλου υπάρχει ένα και μοναδικό εστιατόριο. Ταυτόχρονα στο νησί της Μυκόνου υπάρχουν δεκάδες εστιατόρια. Είναι λογικό το ένα και μοναδικό εστιατόριο στην Μήλο να έχει μεγαλύτερο τζίρο από το εστιατόριο στη Μύκονο. Αυτό δεν σημαίνει ούτε ότι το τουριστικό δαιμόνιο των ιδιοκτητών του εστιατορίου στη Μήλο είναι μεγαλύτερο, ούτε ότι η Μήλος είναι πιο τουριστική από τη Μύκονο. Απλούστατα, όλοι οι πελάτες της Μήλου διοχετεύονται στο μοναδικό εστιατόριο του νησιού, ενώ στη Μύκονο υπάρχουν και άλλα εστιατόρια στα οποία μπορεί να απολαύσει κανείς το φαγητό του.
Ο ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
- Αριθμό τηλεθεατών (380 εκατ. έναντι 114,4 εκατ., δηλαδή υπερτριπλάσιος)
- Αριθμό χωρών προβολής (πάνω από 200 έναντι 180)
- Χρηματικό έπαθλο νικητή (108,4 εκατ. δολάρια έναντι 28,4 εκατ. δολαρίων)
- Οικονομική αξία των των φιναλίστ (4 δις δολαρίων έναντι 3,9 δις δολαρίων)
- Αριθμός ακολούθων των φιναλίστ στο Twitter (25,2 εκατ. έναντι 2,22 εκατ.)
- Αριθμός likes των σελίδων των φιναλίστ στο Facebook (101,2 εκατ. έναντι 9,62 εκατ.)
- Μεγαλύτερη χωρητικότητα γηπέδου τελικού (74.244 έναντι 63.400)
- Ακριβότερα εισιτήρια μαύρης αγοράς (12.250 δολ. έναντι 4.600 δολ.)
- Κόστος τηλεοπτικών δικαιωμάτων (το αναλύσαμε παραπάνω)
- Συνολικά tweets την ώρα του αγώνα (28,4 εκατ. έναντι 8,4 εκατ.)
- Ακριβότερα εισιτήρια (800-1.900 δολ. έναντι 78-433 δολ).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου